Tõnis Tuuga

Foto: Karl Adami

1.Kuna ja milline oli sinu esimene kokku- puude looduse ja loodusfotograafiaga?
Päris esimene kokkupuude loodusega ei meenu, aga mulle on alati meeldinud metsas käia. Väiksena oli alati taskunuga kaasas, sest
metsas oli üks mu lemmiktegevusi puudest erinevate jubinate voolimine. Onne sai ka päris mitmeid ehitatud. Esimene kokkupuude fotograafiaga oligi vist see hetk, kui ma võtsin isa uue digikaamera, millel oli kõigest 1 MP ja ronisin hästi kõrgele ehitatud onni pilti tegema, sest sealt avanev vaade oli tol hetkel lihtsalt hingamattev ja ma pidin seda teistega jagama.

2.Kõige vaimukam, täbaram või naljakam kogemus seoses pildistamisega?

Millegipärast on mul pidevalt kurjade koertega probleeme. Ühed hammustavad, teised ajavad niisama taga ja hirmutavad. Üks viimaseid juhtumeid oli suvel Prantsusmaal. Ärkasin vara üles, et
enne päikesetõusu lähadalasuva mäe otsa jõuda. Seega ärgates sirasid taevas alles tähed. Sain natuke maad käia, kui jõudsin ühe majani. Kui parajasti sellest möödumas olin nägin endast paari meetri kaugusel musta magavat koera. Jäin kohe seisma, aga juba oli hilja, sest koer hüppas püsti. Mul ei olnud isegi aega selgitada, et kas on tegemist kurja koraega, vaid pistsin kohe jooksu. Koer hakkas loomulikult haukudes taga ajama:) Kokku kestis tagaajamine umbes 15 m. Hirmul on kiired jalad ma ütleks. Ei mäletagi, millal ma nii kiiresti jooksnu oleks.

3.Milline teema köidab loodusfotograafias kõige enam?

Hetkeseiduga on makrotamine ja maastikufotograafia kõige südamelähedasemad.


4.Milline on kõige parem kaameramark?:P

Eks ikka Canon, kuigi ega Nikoni kohta ka ühtegi halba sõna pole öelda:D


5.Milline asi peab kindlasti fotokotis olema, kui pildistama lähed?

Ma üldiselt tassin kõike kaasas, sest kui midagi maha jätad, siis on just seda vaja. Aga kunagi pole ma vist makroobjektiivi maha jätnud, küll aga fotoka enda :D


6.Kõige parem päevaaeg, aastaaeg, valgus ja koht pildistamiseks?

Kui oled korra kuskil mägedes (nt Norras) käinud, siis parimaks pildistuskohaks ma ilmselgelt Eestit ei vali, aga sellegipoolest on siin ilusad rabad, mida mujal maailmas just tihti ei kohta. Eks valgus on päikesetõusudel ja loojangutel kõige parem ning aastaaegadest ei osakagi kõige paremat välja tuua, sest kõigil on omad eripärad ja kõiki ootan ühtemoodi suure õhinaga.


Pilte autorilt: siit

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner