Kunter Tätte

Foto: Erakogu

1.Kuna ja milline oli sinu esimene kokkupuude looduse ja loodusfotograafiaga?
Suved olen alati Vilsandi saarel veetnud, seega loodus võõrana pole kunagi tundunud. Fotoka järele haarasin küll alles aastal 2004, kuid juba aasta pärast pildistasin oma fotoaparaadiga ja teadsin, et just loodusfotograafia on see, mis mind võlub. Mõjutusi oli mitmeid, mu isa tegeles väheke fotograafiaga ja tal käis ka mitmeid fotograafe külas, kellest üks tõi meile "Loodusfoto Aastaraamatu 2003/2004/2005", mis oli kindlasti üheks motiveerijaks. See raamat tutvustas mulle loodusfotograafia mitmekesisust Eestis ja tõestas, et ka noored suudavad häid pilte teha.

2.Kõige vaimukam, täbaram või naljakam kogemus seoses pildistamisega?Halenaljakaid situatsioone on üllatavalt tihti. Üsna ebameeldiv on, kui kõige põnevamal hetkel aku tühjaks saab või seeria parim pilt tehniliselt ebaõnnestub. Nüüd olen juba harjunud sellega, et iga huvitav situatsioon ei pea võrduma väärt pildiga – loodushetki tuleb osata ka niisama nautida. Augusti lõpul oli väga vahvaks elamuseks veetallajate pildistamine. Nad olid tõesti äärmiselt usaldavad, ujusid aeg-ajalt nii lähedale, et oleks võinud isegi pai teha. Rõõmustav tunne, kui lind ei vaata mind kui potentsiaalset ohuallikat.

3.Milline teema köidab loodusfotograafias kõige enam?
Olen päris suur linnufänn. Üldiselt ma lähengi fotoretkedele sooviga huvitavat lindu kohata, kuid ega ma seejuures muule loodusele silmi sule. On ka mererandu, mille pildistamisest ma ei tüdine.

4.Milline asi peab kindlasti fotokotis olema, kui pildistama lähed?
Ilma teleobjektiivita ei lähe ma kuskile, aga see on mul nagunii enamasti statiiviga õla peal valmis. Kui ma juba koti võtan, siis panen sinna ikka lainurga ja makrotoru sisse. Loodus on üllatusi täis - ei saa kunagi välistada, et erinevaid objektiive vaja võib minna.

5.Kõige parem päevaaeg, aastaaeg, valgus ja koht pildistamiseks?
Minu vaieldamatud lemmikud on suveõhtud, mõned pilved võiksid ka taevas olla. Peamiselt kõnnin mööda rannajoont, aeg-ajalt põikan ka männimetsadest läbi. Päris huvitav on ka tormide ajal rannikul jalutada ja lainetemöllu jälgida. Vahest ikka sunnin end päikesetõusu ajal ärkama, kuid kahjuks see väga tihti ei õnnestu =D

6.Unistuste pilt näeks välja milline?
Kunagi ammu tekkis nägemus, et kotka ja rebase vaheline kisma võiks päris võimas olla. Eelmine aasta sattusin Internetis sellise pildiseeria peale, polnud küll kompositsioonilt kõige õnnestunum, ent sisult oli vägev. Nüüdseks olen loobunud situatsioonide välja mõtlemisest. Usun, et ühel päeval loodus ise pakub midagi nii põnevat, millele ei oska mõeldagi. Midagi sellist, mida pole veel keegi korralikult pildile saadud.

7.Põnevaim avastus siiani Eesti looduse kohta?
Enne loodusfotograafiaga tegelemist ei osanud ma aimatagi, et looduses nii tihe elu käib. Nüüd on mul palju parem ettekujutus pidevast olelusvõitlusest, mis looduses toimub.
Pilte autorilt: siit.

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner