Juho Kalberg

Foto: Erakogu

1.Kuna ja milline oli sinu esimene kokkupuude looduse ja loodusfotograafiaga?
Hm... looduse endaga ehk umbes millalgi pärast sündimist kui ema-isa emb-kumb mind käruga toast välja sõidutas. Kuigi päris metsas ma sündind pole, ikka külakeskuses, algas mets kohe (korter)maja tagant. (Kindlamalt on dokumenteeritud see, mil ma esimest korda külameestega õlut joomas ja kaarte tagumas käisin, kuigi, mina olin siis mähkmetes ja õlut mulle ei antud. Aga see osa pole vist praegu ka väga oluline) Päris esimesed loodusfotograafia katsetused jäävad umbes aastasse 1988, siis ca 10 aastat pea igasugust ebajärjekindlat ja väga hõredat plõksimist Smena, Lomo ja Zenidiga kuni aastani 1998 mil ma sain esimese “välismaa” fotoaparaadi ja mingil põhjusel sain sellega seoses ka tõuke loodust pildistada. Vist tänu Jaan Künnapiga Elbrusel käigule. Ning tegelikult päriselt (no niivõrd-kuivõrd see minu puhul kehtib) alates aastast 2005 või 2006, mil ma avastasin Looduspilt.ee veebikeskkonna.

2.Kõige vaimukam, täbaram või naljakam kogemus seoses pildistamisega?
Sellest ma paraku ei saa delikaatsetel põhjustel avalikus ruumis rääkida.

3.Milline teema köidab loodusfotograafias kõige enam?
Seni ja süvenevalt on see ämblike teema olnud - hakkad mööda ühte pidepunkti liikuma ja muudkui avastad ja avastad, eks sellepärast pole ka areaal, kus liigun väga suur, kuid eks asjad muutu.

4.Milline asi peab kindlasti fotokotis olema, kui pildistama lähed?
No fotoaparaat võiks ehk sel puhul alati kaasas olla ;) Teisalt, eriti algusaegadel tundus, et nii kui fotoka metsa minnes maha jätad, on kõik kohad loomi täis, üks uhkemas poosis kui teine :) Viimasel ajal jah, tead juba milleks ja kuhu lähed ja nö “saak” on kindlamalt taskus. Eriti makro puhul, modelle on tegelikult kõik kohad täis ja alati.

5.Kõige parem päevaaeg, aastaaeg, valgus ja koht pildistamiseks?
Õhtuvalgus meeldib enim (eks see vast selline klišee värk muidugi ole), ent kipub nii olema, et pildistamisele ja sättimisele kulub terve päev ja õnnestunud kaadrid hajuvad kogu selle ulatuses. Elustiilist ja seotusest tigituna on looduspildi jaoks kujunenud parimaks ajaks ikka suvi, talvel tegelen rohkem mittelooduspildi teemadega. Kuna lemmikelukohad asuvad Hiiumaal ja Lääne-Virumaal siis tingivad need ka lemmikkohad – lihtsalt need on nüüdseks enamvähem selged ja ma kipun juba teadma kuhu täpselt lähen. Enamus mu pilte on võetud ca 500m kuni kilomeetri raadiuses “staapide” ehk maakodude maakodude ümber, kuna need asuvad lihtsalt keset metsa (no väheke liialdades ;) ). Niisama jalutan loomulikult ka kaugemal ja ka palju kaugemal.

6.Unistuste pilt näeks välja milline?
Arusaadav, „õiges" valguses pilt hüpikämbliku hüppest sööda järele või kahest - kolmest maid jagavast hüpikämblikust (mitte et ma vägivaldse loomuga oleks ;) ). Muidugi, eks tahaks ka karuoti koos perega, kes mu maakodu läheduses elab, kord pildile saada, seni on minu rõõmuks jäänud aia tagant vaid nende sõnniku koristamine.

7.Põnevaim avastus siiani Eesti looduse kohta?
Hüpikämblike värvimuutus sekundite jooksul vastavalt keskkonnale. (kogu looduse kohta on seda ehk paljuks pidada ;)

Pilte autorilt (rohkemate piltide kiikamiseks vajutage siia)

''Niiditõmbaja''


''Romantik''

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner