Rivo Tarum

Foto: Erakogu
1.Kuna ja milline oli sinu esimene kokkupuude looduse ja loodusfotograafiaga?
Seda ei saagi paika panna kuna ma esimest korda loodusega kokku puutusin. Kindlalt võib öelda, et esimest korda puutusin loodusega kokku siia maailma sündides. Olen üdini maapoiss ja loodus on koguaeg minu ümber. See on nii enesestmõistetav, ei kujutaks ette elu ilma selleta. Alati hommikul vaatad metsapiiri üle, kas kitsed on kohal ja uurid mida metssead on öösel korda saatnud. Rebased käivad suveöödel maja juures haukumas ja ei lase magada, kährikud käivad sügisel õunavargil ja hundikari talviti söögiotsingul. Tuleb ainult silmad ja meeled avatuna hoida ja juba sa näed tegevust enda ümber.
Fotograafia on mind alati paelunud. Saatuse tahtel läks selleks aega 23 aastat, alles siis tekkis minus tugev soov jäädvustada loodust läbi objektiivi. Enam ei suutnud sellele soovile vastu panna ja ostsin esimese digikompakti…sinna see sõrm, näpud ja ülejäänud läks.

2.Kõige vaimukam, täbaram või naljakam kogemus seoses pildistamisega?
Minuga juhtub harva midagi sest olen tohutu planeerija ja püüan igas asjas võimalikult hoolikas olla. Sellegipoolest tegijal juhtub. Viimane suurem apsakas oli selle suve lõpus, kui ma järjekordsel hommikul vara rappa läksin. Õhtul sai asjad valmis pandud ja täis aku kaamerasse valmis(teadsin varasema kogemuse põhjal, et ühest mulle paariks tunniks piisab). Rabasse jõudes, kaamerat tööle pannes avastasin suure üllatusega hoopis vilkuva punase tulukese….aku tühi. Pole kaua enda peale nii kuri olnud. Õnneks jäi see ilus hommik mälupiltidena alles.

3.Milline teema köidab loodusfotograafias kõige enam?
Mind köidab kõik mis on loodusega seotud. Praegu olen rohkem jäänud makro ja looduse detailide juurde. Võimalusel, kui midagi head leian, teen maastikke ja kui ükskord rahakott lubab korraliku teleobjektiivi osta on võimalus keskenduda rohkem imetajatele ja lindudele.

4.Milline asi peab kindlasti fotokotis olema, kui pildistama lähed?
Kaamera, vähemalt üks objektiiv, mälukaart ja täis aku. Siis on kõik eeldused pildiks olemas. Minu puhul on aga üks asi ilma milleta ma välja ei lähe, see on statiiv.

5.Kõige parem päevaaeg, aastaaeg, valgus ja koht pildistamiseks?
Olen veendunud, et pildistamiseks ei ole halba aega. Olgu ilm milline tahes, öö või päev ja olenemata aastaajast. Kui on piisavalt motivatsiooni ja nägemust siis saab suurepäraseid pilte iga ilmaga.
Kuigi, mind on ära võlunud augusti varahommikud koos udu ja päikesetõusuga. Eriti hea elamuse saab kui viibid sellisel hommikul rabas.

6.Unistuste pilt näeks välja milline?
Unistuste pilt? Las ma mõtlen korra. Kui täiesti aus olla siis ei olegi sellist. Võibolla selline pilt kus korraga on karu, hunt, rebane, põder, metskits, ilves ja kaljukotkas tiirutab nende kohal. Päike just loojub ja kõik tegelased on loojangu kumas....vot see oleks küll juba midagi! Tuleb palju looduses liikuda, pildistada, vaeva näha ja küll siis suure õnne korral saan ühe "unistuste" pildi.

7.Põnevaim avastus siiani Eesti looduse kohta?
Eesti loodus on väga mitmekesine. Neli aastaaega, kõik on pidevas muutumises, metsad, rabad, järved ja meri. Oleks veel selline 3-5 km kõrgune mäestik siis mida veel tahta.
Minu suurim avastus on aga joad ja pankrannik. Viimased paar aastat on saanud käija pankrannikul jugasid uudistamas.




Pilte autorilt (rohkemate piltide kiikamiseks vajutage siia):


''Märg ja külm''



0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner