Tanel Aruoja

Foto:Erakogu


1.Kuna ja milline oli sinu esimene kokkupuude looduse ja loodusfotograafiaga?
Loodusega olen juba lapsest saati seotud olnud - üdini maalaps ja pealegi metsamehe poeg. Kuid loodusfotograafiaga sai tutvust tehtud ühe jubeda Hp seebikarbiga, millest minu praegune telefongi teeb paremat pilti, ja see oli kuskil juba 4 aastat tagasi.

2.Kõige vaimukam, täbaram või naljakam kogemus seoses pildistamisega?
Kõige täbarama loo räägikisn. See oli nimelt minu esimene ja vist ka seni viimane kohtumine laanerähniga, kes osutus üllatavalt julgeks ja samuti ka väga ilusaks linnuks. Olin temast paarikümne meetri kaugusel ja tol ajal kasutuses olnud 200mm sai suhteliselt kena keskkonnakaadri, kuid samm-sammult hiilisin ikka ka lähemale. Kui ta hakkas mul juba pildiotsijast vaadates umbes poolt kaadrit täitma, tahtsin pilti teha, kuid päästikule vajutades ei juhtunud midagi. Väikest display'd vaadates vilkus mingi kiri "Full CF" ning kibekiirelt kustutasin mõned pildi ära, kuid selleks ajaks oli ta kadunud kui tina tuhka. Mõistagi oli lind kuldses loojanguvalguses ja portreevõtteks parajal kaugusel. No aga ei... õnne ei olnud, kuid tegijal ikka juhtub :)

3.Milline teema köidab loodusfotograafias kõige enam?
Meeldivad linnud, eriti kakulised, kuid ajan taga kõiki, kellel tiivad ja nokk. Samuti on üheks meelisteemaks igasugused detailid ja sellised motiivid, mida möödajalutades niisama ei märka.

4.Milline asi peab kindlasti fotokotis olema, kui pildistama lähed?
Kaamera on üks selline tore asi, milleta metsa ei lähe. Objektiivid, nii palju ja kui "suured/valged" nad mul on, võtan ka tavaliselt kaasa.

5.Kõige parem päevaaeg, aastaaeg, valgus ja koht pildistamiseks?
Augustikuu hommik, udu, päike tõuseb ja soo - idüll ütleks selle kohta. Kuid igal aastajal, igal valgusel ja igal kohal on oma võlu.

6.Unistuste pilt näeks välja milline?
Emane hännakas toob poegadele söögiks hiire ja rebib seda tükkideks ning jagab lahkelt võsukestele. Tegelikult nägin ma sellist vaatepilti oma loodusfotograafi algusaastal, kuid tollane tehnika, minu algajalikus ja pisut kehvad valgusolud ei mänginud kuidagi välja. Tulevikus oleks tore selline hetke jäädvustada.

7.Põnevaim avastus siiani Eesti looduse kohta?
Ma ütleksin, et Eesti loodus ongi üks põnevamaid avastusi. Enne loodusfotograafiaga tegelema hakkamist käisin samuti tihti metsas ja mujal looduses. Vaatasin küll, et "näe, vot mingi lind, mingi rabalaugas, mingi mutuk", kuid siis ma ei osanud nendes muud näha. Nüüd on kõik väga põnev.

Pilte autorilt: siit.

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner