Taaskord 3 päeva looduses (järg II)

III PÄEV (3.mai)


Eks sel hommikul mõtlesin veidikene patustada ning magasin kella kümneni hommikul. Ärgates oli päike juba kõrgel. Mul ei olnud kuhugile kiiret, kuigi mõne asja tahtsin siiski ära näha ennem linna minekut. Kõige ennem käisin ma Mädara jõe ääres kus teadsin olevat ühte väga arvukat konnade kudemispaika. Ka see aasta oli kudu palju. Eelmine aasta oli samas kohas juhtunud selline asi, et konnad olid kohutavalt palju kudu maha endast jätnud ning veetase alanes ülimalt kiiresti, seega jäi enamus kudu kallastele. Vaatasin, et kullesed siblivad kudu vahel ringi ning mööduvad juba tasapisi ka sääsevastsetest. Haarasin taaskord ratta ja põrutasin sellega Murumetsa, eesmärgiga tabada sinililli ja ülaseid.
''Sinilille kroon''

Sealne mets on sinilillesid ja ülaseid täis, suvel võib seal kohata ka üpriski huvitavaid taimi. Mulle vaatas otsa ka pisike käblik, kes ei pelganud oma lauluhäält. Otsisin sinilillede albiinovorme, kuid kahjuks need jäid mul nägemata. Sõitsin mööda metsavaheteed kaugemale, Kontaru metsa. Hoidsin enda silmad lahti et näha näsiniint, kuid ka see jäi mul kahjuks nägemata. Istusin vanal mahalangenud puul, mõtlesin omi mõtteid, kuni minu kõrvale tuli musträhn toksima, ta ei pannud minu kohalolekut pahaks, pilti ei teinud. Eks olin pisut nördinud, kuid nägin oma selle aasta esimest jänesekapsa õit. Koduteel passisin ka paiselehti veidikene, jälgisin samuti metsvintide laulu mis on juhtumisi ikka paganama ilus.


Sinilill

Sõin kõhu täis ning läksin viimasele tuurile rattaga. Mõtlesin et läheks samasse kohta, kus päev ennegi sai käidud Meelise ja Villemiga. Mõeldud, tehtud. Minu üllatuseks oli eilne tiigikeskne kudu muutunud suureks kulleste parveks. Seal tiigi juures oli õnneks väga hea jahe olla, kuna lageda peal lõõskas õudne soojus. Õhtupoole tuli minema hakata, ikka on kahju et toomingad ei õitse, kuigi eile oli saare juures toda lõhna kuidagimoodi isegi tunda. Eks ootame kuni need valged õies siis lahti löövad. Eelmine aasta samal ajal õitsesid toomingad juba täielt, aga egas aastad siis vennad ole.

Roosakas sinilill

Varsakabi

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner