Intervallpildistamine

Kõigepealt tekitas minus juba kahtlusi selle jutukese pealkirjastamine siin - intervallpildistamine - kas see on mõni korralik eesti keele sõna või termin? Ma ei oska öelda, aga midagi paremat mul ka pähe ei tulnud, sest ma ei tea, kuidas võiks eesti keeles kõlada inglise keeles tuntud 'time lapse photography'. Kellel on selle kohta head infot, siis oleksin ka huvitatud.

Igatahes, intervallpildistamine on Wikipeedia järgi selline pildistamise (või siis filmimise) tehnika, kus iga üksik pilt tehakse palju pikema intervalliga, kui see on piltidest kokku pandud video näitamisel. Siinkohal käsitleksin seda siiski laiemalt, sest näiteks ka sarivõttega saadud pildiseeria on põhimõtteliselt intervallpildistamine.

Metskits sööb rohtu. Kui ma õigesti mäletan (see oli väga ammu), siis tegin lihtsalt natukese aja tagant üksiku pildi ja panin need arvutis kõrvuti (pane tähele ka minu kõrgetasemelist fotopoe valdamise oskust:-). Ei mingit raketiteadust selle intervallpildistamisega.

Seesama Wikipeedia artikkel pakub kõige tavalisemate time lapse teemadena välja pilvede ja taevatähtede liikumise ning taimede kasvamise ja õite avanemise jäädvustamise. Päris loogiline valik.

Selle väga kaheldava tehnilise kvaliteediga pildi tegemisel ei kasutanud ma intervallpildistamist küll esitlusviisina, küll aga lihtsalt vahendina erilistes tingimustes pildi tegemisel. Oma kodulehel kirjutasin pildist nii: "Selle pildi tegemise ajal mina kaamera päästikut ei vajutanud. Olin hoopis toas ja vaatasin aknast binokliga, et kitsed kell 22.50 ikka soodsas kohas oleksid, sest intervalli järgi pidi kaamera siis pilti tegema. Oli küll pilves, aga kuuvalgus tegi öö piisavalt valgeks, et midagi isegi läbi binokli näha oli. Nägin välgusähvatust ja võisin küllalt rahul olla - sokk, keda jälgisin, pidi kindlasti peale jääma. Pärast avastasin üllatuseks, et loomi jäi peale lausa kolm"

Intervallpildistamine asub minu arvates kusagil fotograafia ja videograafia vahel. Omad time lapse funktsioonid võivad olla nii foto- kui ka videokaameratel. Osadel Canoni Ixuse seeria kompaktkaameratel on näiteks spetsiaalne videorežiim, mille nimeks Time lapse. See tähendab põhimõtteliselt video salvestamist 1 või 2 fps kiirusega, kuid taasesitusel on fps tavapärase suure kiirusega. Kui sellise huvitava funktsiooni oma kaamerast leidsin, hakkasin kohe sobivaid võimalusi otsima, et seda katsetada. Kahjuks valmistas videokvaliteet pettumuse, ent mida ikka VGA resolutsioonist HD-ajastuga harjunutel oodata. Panin vaatamiseks üles kaks näidet (loodetavasti mängib need maha otse brauseris).

1. http://www.villemfoto.com/asjad/Pilv Erinevatel päevadel filmitud suvine pilvede liikumine.
2. http://villemfoto.com/asjad/Cumulonimbus 2. juulil Suure-Jaanist möödunud äikesepilv.

Lõpetuseks aga midagi professionaalsemat Youtube'i laiast valikust: http://www.youtube.com/watch?v=LdgrN9WgYWI

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner