Jaan Kõlli


1.Kuna ja milline oli sinu esimene kokkupuude looduse ja loodusfotograafiaga?
Loodusega suht vahetus kokkupuutes olen lapsepõlvest saadik aega veetnud aga esimene kokkupuude fotograafiaga oli põhimõtteliselt siis kui sain omale esimese “seebikarbi”. See oli umbes 12 aastat tagasi. Mõne üksiku looduspildi klõpsutasin juba tolle aparaadiga. Paar aastat hiljem õnnestus mul see ära kaotada. Siis polnud võimalust niipea järgmist kaamerat hankida. Alles 21. aasta sünnipäevakingituseks suutsin endale osta olympuse digitaalkaamera, mingi UZ seeria oma. Ja Sellest ajast peale olen ka loodusfotograafiaga tegelenud. Kaamerad on küll muutunud kuid huvi jäänud ja aina kasvanud.

2.Kõige vaimukam, täbaram või naljakam kogemus seoses pildistamisega?
Eks nalja on ikka saanud. Ja täbaraid olukordi tuleb ka vahest ette. Tüüpiline on ju see, et parimad pildid satuvad su teele ikka siis kui sul kaamerat kaasas pole. Sellist kõige vaimukamat olukorda ei oskagi välja tuua.

3.Milline teema köidab loodusfotograafias kõige enam?
Minu lemmikud on mikromaailm ja makroobjetiiv.

4.Milline asi peab kindlasti fotokotis olema, kui pildistama lähed?
Sääsetõrjevahend, vihmakeep ja hea oleks ka väike võileib.

5.Kõige parem päevaaeg, aastaaeg, valgus ja koht pildistamiseks?
Minumeelest on päikesetõus just see kõige müstilisem hetk. See on alati millegi uue algus ja pole paremat meetodit laadida end positiivse energiaga päevaks, kui viibida päikesetõusu ajal looduses.
Aastaaegadest on minu lemmikuteks kevad ja suvi. Olen selline soojalembene. Ja koha puhul on peamiseks kriteeriumiks see, et oleks võimalikult kaugel inimasustusest.

6.Unistuste pilt näeks välja milline?
Pole veel sellist ideed tekkinud mille teostamine oleks tipp.

7.Põnevaim avastus siiani Eesti looduse kohta?
Eestimaa on üleni põnev. Erit meeldib mulle see, et siin väikeses riigis on olemas peaaegu kõik mis mujal maailmaski. Ainult, et vähendatud kujul. On erinevad aastajad mis muudavad looduses viibimse elamuse aasta ringi uueks ja põnevaks. On väga erinevat ja mitmekesist maastikku. Puutumatut loodust ja metsamassiive. Vanu külasid kus oleks aeg justkui seisma jäänud. Floora ja fauna on väga mitmekesine. Siin on kõike. Ja see kõik ootab avastamist.

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner