Kalasilmaga metsas

Nädal tagasi oli mul võimalus koolist kalasilm laenata. Järgmine päev tuli lumi maha ja andis kohe hea võimaluse uut objektiivi testida. Objektiiviks oli Tokina 10-17mm FISHEYE. Imelik, et kalasilm on suumitav tehtud, sest mina kasutasin ainult kõige laiemat, ehk 10mm. Mul endal on 10mm Sigma tavaline lainurk, aga kalasilm on ikka hoopis teistsugune. Panengi siia paar võrdlust ja lihtsalt selle päeval tehtud pilte. Minule oli see täitsa põnev ja uudne kogemus. Lisaks sai paar mõtet realiseerida, mida lihtsalt lainurgaga ei oleks saanud teha nagu näiteks kõrvalolev pilt.

Rabajärve ääres tegin ma ühest ja samast oksast kahe erineva objektiiviga pilti - üks siis kalasilmaga ja teine tavalise lainurgaga. Millimeetrid on samad e. 10mm. Pidlid pole ideaalselt samast kohast tehtud, aga enamvähem, kuna ma ei pildistanud võrdluse eesmärgil. Siiski annavad ettekujutuse, kui erinevad pildid võib ühest kohast saada ja meeleolu on hoopis teine. Lisaks panin tähele, et minu lainurk teeb palju alakontrastsemaid pilte. See võis ka mustast UV filtrist olla, aga muidu pole nagu tähele pannudki. Hea kui on võrdlusmoment ja järelikult tuleb filter puhtaks teha või üldse ära võtta.


"Kalasilm vs tavaline lainurk"


Kvaliteedist rääkides, siis kalasilma kromaatiline aberatsioon on üsna jube. Siin on eelmise pildilt vasakpoolne alumine nurk suurendatud 100% (vasakpoolne tükk). Ava oli f13 e. üsna väike. Samas saab selle vea hõlpsasti tarkvaraliselt eemaldada (parempoolne tükk), aga viga jääb veaks ja igasugune tarkvaraline parandamine ei tee pildi teravusele head.



Lõpetuseks ütleks nii, et isiklikult ma kalasilmast puudust ei tunne, aga kui ta olemas oleks, siis kasutaks ilmselt küll :)

"Kummipuud"

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner