Blurb

Ma pakun, et see oli vast vähem kui aasta tagasi kui ma kuulsin sellisest toredast võimalusest nagu lasta teha oma enda raamat Omaraamatus. Kõik oli tore, kuni jõudsin hinnakirjani. Pärast seda pisikest vapustust ja vähest infot, kuidas inimesed on selle teenusega rahule jäänud, asusin ma otsima natukene paremaid viise oma raamatu tegemiseks. Pärast mõningat otsimist koperdasingi Blurb.com-ile. Lugesin läbi mitmeid kommentaare blurbi kohta. Vaatasin kohe üle ka hinnad, mis minu arvates tundusid üsnagi mõistlikud. Eelmise aasta lõpus hakkasin siis oma raamatut koostama. Alustasin loomulikult sellega, et laadisin Blurb.com-ist alla blurbi Booksmart-i versiooni 2.0. Hakkasin õhinal lehekülgi vorpima. Seda programmi on väga lihtne käsitleda ja valida saab sadade kümnete, kui mitte sadade kujunduste vahel. Võimalus on koostada ka oma kujundus.

Valisin välja 2008-nda aasta meeldejäävamaid pilte. Olles saanud raamatu valmis, hakkasin raamatut saatma ning oh üllatust- raamat oli liiga suure mahuga. Mis siis ikka, hakkasin vähendama pildisuurusi. Pärast pikki, pikki töötunde olin lõpuks ometi raamatuga valmis jõudnud, kuid laadimine tõrkus. Asusin otsima oma küsimustele vastuseid ja neid ei olnudki eriti, sest mu ainukene küsimus oligi- Miks? Asusin kirjavahetusse ühe blurbi töötajaga kes mind juhendas ja lõpuks mõtles välja alternatiivi kuidas raamat ikkagi ülesse saada Blurbi. Ma peaks ära mainima, et blurbi töötajatelt saab harilikult täielikke vastuseid oma küsimustele, niiet alati võib küsida.
Kui oled enda raamatu ülesse saanud, siis sul on aega 15 päeva oma raamat ära tellida, muidu kustutatakse sinu raamat Blurb.com-ist ära, et teha ruumi teistele raamatutele.
tellimiseks sain indu juurde ka sellest, et ennem mind oli välja andnud oma raamatu Sven Zacek blurbi vahendusel. Tegin siis tellimuse 18.jaanuaril ning 23.jaanuariks oli asi raamat juba postiga teele pandud. Kulleriks oli Swiss Post ja raamat trükiti Hollandis. Kõik Euroopast tulnud tellimused täidetakse ka ikka Euroopas, tänu sellele on kulud väiksemad. Ootasin raamatut juba 29.jaanuariks, kuid see polnud veel kohale jõudnud. Ootasin veel paar päeva, kuid ta ei tahtnud endast veel märku anda. Teisel veebruaril sain Eesti Postilt teate, et mu pakk on postkontorisse jõudnud ning 3.veebruaril võtsin teekonna ette postkontorisse. Pappümbris oli ökonoomse postiga vigastatud, kuid raamat oli mullikile sees. Kahjuks tulid pildid palju tumedamad ja kontrastsemad kui nad olid. Ma olin kuulnud selle kohta ka hoiatusi, kuid ei võtnud neid kahjuks kuulda. Seega õpetuseks selle artikli lugejatele, et ennem blurbist tellimist keerake enda pildid natukene heledamaks ning kui on vähegi plaanis lisada raamatusse teksti, siis kontrollige õigekiri ikka mitte kolm vaid viis korda üle! :)

Üldjoontes peaks ära ütlema, et kvaliteet tundub päris hea, kuid minu esimene vasikas ei läinud mitte üle aia, vaid aia alt. Olen kuulnud ka jutte, et raamatu lehed ei taha köitega koostööd teha ja kipuvad raamatust välja lipsama, kuid mul veel siiamaani õnneks seda probleemi pole olnud. Arvatavati lasen teha järgmised raamatud samuti Blurbis.

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner