Lembit Miil

Foto: Lauri Lihtmaa

1.Kuna ja milline oli sinu esimene kokkupuude looduse ja loodusfotograafiaga?
Esimene kokkupuude oli mul loodusega...ei oskagi sellele vastata kohe, tõenäoliselt algas tugevam kokkupuude tudengiajal (ca 10 a tagasi). Töötasin sel ajal maamõõtjana ja töö tõttu sai liigutud igasugu kohtades. Umbes samal ajal sai alguse ka huvi loodusfotograafia vastu, plõksisin siis Zenidiga. Seejärel olid mõned head aastad vahet ja 2005 soetasin endale digipeegli. Kummaline on praegu mõelda, et automaatselt hakkasin tegema looduspilte ja muu ei köitnud mind mitte teps, inimeste pildistamine tundus täiesti mõttetu tegevusena. :)

2.Kõige vaimukam, täbaram või naljakam kogemus seoses pildistamisega?
Ega mul sellist ekstrakoomilist situatsiooni polegi olnud aga roomamine fotokaga on ikka kummaline küll vist kõrvalistel isikutel vaadata. Vahest ikka ju juhtub, et kusagil linnaäärses metsas satud mõne ilusa objekti peale...ja siis jalutab paarike mööda. Eriti lahe on veel see, et kõrvaltvaataja ei saa aru mida pildistatakse, sest mingit looma ega lindu ju ei pruugi olla. Täbarad olukorrad on muidugi need kui unustad näiteks statiivi maha või statiivipea ja sõidad ei tea kuhu juba.

3.Milline teema köidab loodusfotograafias kõige enam?
Oma töö ja eluviisi tõttu pole mul aega eriti linnu- ega loomajahile pühenduda, kuigi tahaks, seetõttu keskendun rohkem maastikele ja muudele loodusevõludele. Tegelikult köidavad maastikud mind kõige enam. Maastikega “möllamine” on huvitav ja on raskem kui esmapilgul paistab.

4.Milline asi peab kindlasti fotokotis olema, kui pildistama lähed?
Üldiselt valin ma kergema fotokoti kui välja lähen. Tavaliselt lähen ma kuhugi juba eelnevalt välja vaadatud kohta ja komplekteerin koti sisu vastavalt sellele. Kui küsida konkreetset eset kotist, siis vist ilma kiilfiltriteta ei lähe välja ja loomulikult fotoaparaadita, see oli konksuga küsimus ju.

5.Kõige parem päevaaeg, aastaaeg, valgus ja koht pildistamiseks?
Parem pildistamise aeg on minu jaoks kui mul pildistamiseks muudest toimetustest aega üle jääb ja tavaliselt on see loojanguperiood. Hommikuti olen kõva unega ja ei viitsi päikesetõusu ajal tuiama minna. Aastaajad kõik on pildistamiseks võrdselt väga head. Ma ei kadesta eriti nende piirkondade piltnikke, kus aastaajad eriti ei vaheldu. Parim valgus tundub mulle olevat väike nõks pärast loojangut.

6.Unistuste pilt näeks välja milline?
Unistuste pilt näeb mul umbes selline välja nagu LAF 2009 II koht maastikupiltides aga neli korda võimsam, ha haa.

7.Põnevaim avastus siiani Eesti looduse kohta?
Põnevaim avastus Eesti looduse kohta on asjaolu, et meie väikese riigi loodus on piltniku jaoks ammendamatu, tohutult mitmekesine lähemalt vaadates.
Pilte autorilt (Rohkemate piltide kiikamiseks vajutage siia):
''Kõrrepunk''



''Tammering''

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner