Uus 7Vaadet liige



Hea meel on teatada, et 7Vaadet saab endale selle suve jooksul kaks uut liiget. Esimese liikme küsimused-vastused on teie ees. Tere tulemast Anton!

Kuna ja milline oli Sinu esimene kokkupuude looduse ja loodusfotograafiaga?
Sünnipaevaks saadud ja varasemalt kogutud raha eest soovitasid minu ema ja õde osta endale peegelkaamera. Ütlesid, et seebikarbiga tehtud pildid on väga ilusad ja mis sa selle rahaga ikka teed. Et soetatud aparaat riiulil tolmu koguma ei hakkaks, ajasingi ennast hommikuti vara üles ärkama ja pildistama minema. Erilist huvi looduse vastu äratasid aias pesitsevad linnud, mida vist võibki nimetada esimeseks kokkupuuteks loodusfotograafiaga, sest just nende pildistamisele pühendusin ma kohe pärast aparaadi soetamist.

Kõige vaimukam, tabaram või naljakam kogemus seoses pildistamisega?
Ma räägiks siin pigem erinevate rahvuste suhtumisest piltnikesse. Kui Tartu linnas linde pildistada, lähevad kõik inimesed tuimalt mööda. Neid ei huvita, kas nad peletavad sellega linde eemale või mitte. Mingit „respecti“ pole ollagi.
Sotimaal oli minu üllatuseks suhtumine hoopis vastupidine. Inimesed peatuvad eemal, et mitte linde ehmatada, isegi siis, kui oled mitu meetrit teerajast eemal. Kui parasjagu kaamera silma ees ei ole ja vaatad niisama ringi, küsivad möödujad, kas midagi huvitavat ka pildile jäi. Selline hooliv käitumine tegi alati naeratuse näole ja tegi meele rõõmsaks.

Milline teema kõidab loodusfotograafias kõige enam?
Linnud. Mida rohkem looduses liigun, seda rohkem leian veel tundmatuid linde, keda pärast kodus määrata saab.

Milline asi peab kindlasti fotokotis olema, kui pildistama lähed?
Tele-, makro- ja mingi laiema vaatenurgaga objektiiv maastiku jaoks. Ise kasutan hetkel 70-300mm nii lindude kui makro jaoks ja kit objektiivi maastiku jaoks.

Kõige parem paevaaeg, aastaaeg, valgus ja koht pildistamiseks?

Kõik peale keskpaevase terava valguse on hea. Lemmik pildistamisaeg on varahommik, tund enne ja kaks tundi pärast päikest. Kõik aastaajad on pildistamiseks head, kõikides neis on midagi huvitavat ja teistest aastaaegadest erinevat.

Unistuste pilt naeks valja milline?

Otsest pilti silme ees ei ole. Minu unistuste pilt peaks kindlasti olema unikaalne ja uudne, mille sarnast pole varem tehtud.

Põnevaim avastus siiani Eesti looduse kohta?
Looduse mitmekesisus. Looduses olen ma oma elu jooksul olnud vähe. Olen linnapoiss. Iga kord kui õnnestub loodusesse minna, avastan midagi uut ja põnevat. Olgu selleks siis huvitav putukas, ilus lind, meeldejääv maastik või haruldane ilm.

Oli aprillikuu, äsja saabunud naerukajakad äratasid mu tahelepanu. Nii otsustasingi minna neid jäädvustama. Kui jõudsin kohale, hakkasin otsima üksikuid kajakaid, kelle ümber oleks huvitavam ja ilusam ümbrus.
„Voh! Sellest saab küll hea pildi!“, mõtlesin mina ja hakkasin kummikutega vees olles tasapisi lähenema. Tasahaaval kükitasin, et saada madalamat võttenurka. Järsku tundsin, kuidas tagumik hakkab vaikselt marjaks saama ja parema jala kummikust vesi sisse voolama, täitsa külm oli. Õnneks läks meel kohe rõõmsamaks, kui vaatasin fotoka ekraanil äsja tehtud pilti. Midagi ikka sai.?

0 Comments:

Postita kommentaar

 
Lendoravale Looduspilt.ee banner